Niin se vaan on syksy tullut. Välillä on saatu nauttia kauniista aurinkoisista syyspäivistä, välillä sitten on satanut ja tuullut oikein kunnon syysmyrskyn lailla. Molemmissa säissä on omat hyvät puolensa ja syksy taitaakin olla mun lempivuodenaika.

Säiden kylmentyessä sisälämpötilakin viilenee ja meillä on ollut aika kylmät lattiat moneen otteeseen. Mun pitäis ostaa uudet matot niin  olohuoneeseen kuin eteiseenkin, sillä olen heittänyt vanhat matot pois molemmista huoneista. Justuskin on selkeästi hakenut lämpimämpää nukkumapaikkaa ja nukkuu paljon omalla paikallaan, jossa sillä on koiranpeti. Yöllä se on muutaman kerran kiivennyt sänkyyn nukkumaan ja viihtynyt siellä yllättävän kauan. Sohvakin kelpaa nyt, vaikka kesällä sitä ei sinne saanut edes pyytämällä. On se vaan suloinen nukkuessaan sohvalla...

Nyt ollaan päästy jo metsälenkeillekin ja Justus on ollut oikein reipas. Viikonloppuna teimme metsälenkin jälkeen vähän esineruutuharjoituksia, ruutu ei ollut kovin iso kun Justus ei varsinaisesti esine-etsintää vielä osaa. Kadonneena esineenä oli kahdesti mun hanska ja kerran tunnarikapula ja hyvin Justus kävi esineet ruudusta hakemassa! Esineiden tuomiset ja luovutukset oli ihan mielettömän hienoja, Justus toi esineet laukalla mun luo ja tuli esine suussaan istumaan mun eteen. Hienoa! Olen myös tosi tyytyväinen siihen että Justus jaksaa tehdä töitä myös lenkin jälkeen, sitä ei siis tarvitse "viritellä" kotona kolmea päivää että saa virettä treeneihin.

Tänään otin lenkin jälkeen parkkipaikalla vähän noutoharjoituksia. Noudot sujuivat ihan hyvin, mutta otin vaihtelun vuoksi vähän kilpajuoksua kapulalle ja palautuksessa lähdin karkuun jolloin vauhtia tuli vielä vähän lisää. Justus tykkää kovasti noutoliikkeestä, mutta sillä on paha tapa pureskella kapulaa. Sitä en ole saanut siltä täysin karsittua, pitää vaan yrittää treenata asiaa enemmän. Metallikapulallakin ollaan otettu noutoa ja se ei tuota Justukselle ongelmia muuten kuin että luovuttaa metallikapulan kauempaa kuin puisen kapulan.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!