Syksy on varmasti mun lempivuodenaika! Ihanaa kun kuuman kesän jälijiltä on viileää. En pane pahaksi sateita tai pimeyttäkään, vaikka pimeys rajoittaakin kaupunkilaisen metsässä kulkemista. Tänään kävimme Justuksen kanssa ihanalla metsälenkillä, vastaantulijoita ei juurikaan ollut ja Justus sai olla vapaana ja käydä piehtaroimassa märillä sammaleilla. Näistä lenkeistä nautimme molemmat!

Pari viikkoa sitten kävimme Talissa hoffien treenivuoron aikaan. Mun tuurilla siellä oli koulutustauko juuri silloin ja paikalla oli vain pari koirakkoa, tuttuja ihmisiä kuitenkin. Tein Justuksen kanssa vähän seuraamista ja jääviä liikkeitä ja Justus oli tosi innoissaan kun pääsi hommiin  Oli kiva vaihtaa kuulumisia tuttujen kanssa ja Justuksen mielestä oli vielä kivempaa kun ihmiset antoivat sille treeneistä jäljelle jääneet namit. Justuksesta sai heti kaverin kun laittoi käden taskun kohdalle...

Mä olen harrastanut koirajuttuja ilman Justustakin, ensin kävin katsomassa hoffien luonnetestejä kahtena päivänä ja sitten kävin suorittamassa Koetoimitsija 1-kurssin. Kurssilla oli ihan vaan yleistä asiaa kokeiden järjestämisestä ja sen käytyään voi osallistua oman lajinsa koetoimitsijakoulutukseen. Mun olis tarkoitus osallistua tokon ja luonnetestin koetoimitsijakoulutukseen kunhan sopivat kurssit tulee eteen. Ensi vuoden puolella sitten.

Syksyn tullen ja ilmojen viilennyttyä Justus on taas ruvennut nukkumaan jonkun verran sohvalla ja mun sängyssä. Rypistynyt päiväpeitto kertoo koiran köllötelleen sängyssä työpäivän aikana, mutta köllötelkööt. Olen laittanut sen yleisimmille nukkumapaikoille lattialle peittoja, mutta ne se siirtää monesti sivuun ja nukkuu mieluummin kovalla lattialla. Ehkä asiassa on joku logiikka, mutta mä en vaan tajua sitä...